Join The Pipe

Client

Join The Pipe

Overview

Join the Pipe is naar ons toe gekomen met de vraag hoe zij er voor kunnen zorgen dat studenten van de HvA minder petflessen aanschaffen zodat de HvA op de lange termijn petfles vrij wordt.

Mijn Rol

Mij rol tijdens dit project lag bij de concept ontwikkeling en de User Experience door de producten heen.

Team

Onderzoek Join The Pipe

Ieder tappunt dat Join the Pipe plaatst draagt bij aan een schoon drinkwater project in een ontwikkelingslanden. De opbrengst van onze flessen, tappunten en donaties ten goede aan schoon drinkwater projecten. Join the pipe plaatst tappunten het liefst waar mensen samen komen.

Nederlands kraanwater is van wereldkwaliteit en veel goedkoper dan water dat je koopt in een flesje. Al die plastic flesjes hebben enorme impact op het milieu vanwege productie, transport en afvalverwerking. Wist je dat we 1 kilo plastic per dag weggooien? Join the pipe wil gebruikers bewuster maken van de schade die hierdoor wordt aangericht. Op de website gaat het er vaak over dat ze de plastic soep willen tegen gaan, ze denken dus aan het milieu.

Het doel is om te zorgen dat het gebruiken van een navulbare fles beter te maken dan het kopen van een petfles door de ervaring van het vullen.

Onderzoek Studenten die PET flessen kopen

Doormiddel van interviews zijn wij er achter gekomen waar problemen liggen als mensen water willen drinken. Er zijn vier problemen die er voor zorgen dat de studenten toch een PETfles aanschaffen.

  • Studenten hebben geen hervulbare waterfles.
  • Studenten vergeten een hervulbare waterfles mee te nemen van huis.
  • Studenten vergeten dat ze een hervulbare waterfles in hun tas hebben.
  • Studenten willen iets anders drinken dan water en kopen fris uit een PETfles.

60% van de geinterviewde studenten koopt vaker dan twee keer in de week een PETfles. Stel er zitten 24 mensen in de klas dan zouden er in een maand dus minimaal 96 PETflesjes verbruikt worden. De aanschaf van twee PETflessen per week kost dan ook 16 euro in de maand.

Gemiddeld willen studenten €12,85 uitgeven aan de smart bidon dit komt naar voren uit het interview te zien in hoofdstuk 12 van de bijlage.

Aan de hand hiervan hebben we de volgende persona's gemaakt.

Customer Journeys

Waterfles

Wanneer de gebruiker de fles schudt krijgt hij één van de kleuren te zien. Aan de hand hiervan kan hij constateren of hij voldoende heeft gedronken of meer moet drinken. Deze feedback loop zorgt ervoor dat de gebruiker voldoende water binnen krijgt.

App

De app laat de gebruikers hun drinkgedrag zien, hoeveelheid bespaard plastic en bevat achievements die nieuwe ledkleuren en trofeeën in de app unlocked.

Dashboard Verkoop

Promo Video